flowers, tulips, spring

Koorjubilea

28 augustus 2024

Ondanks de terugloop in kerkbezoek en het afnemen van het aantal koorleden, hebben we in Kamerik positief nieuws. Op 5 oktober 2024 vieren vijf leden van het Hippolytuskoor, Jan van Beek (65 jaar lid), Fien van Beek (50 jaar lid), Bep van Bemmel (60 jaar lid) ,Wil Schalkwijk (25 jaar lid) en Anne-Marijke Verschoor (25 jaar lid) hun jubileum.

Jan van Beek begon als 19-jarige in het enige (mannen)koor. Jarenlang was hij de klusjesman en heeft hij veel extra tijd aan het koor besteed. Hij is het enige lid dat nog meemaakte dat het koor alleen uit mannen bestond en zag de overgang naar een gemengd koor, ondanks een beetje weerstand bij het herenkoor.

Bep van Bemmel was een van de eerste vrouwen die lid werd toen het koor gemengd werd. Als sopraan is ze waardevol, en als secretaresse onmisbaar. Al 60 jaar blijft ze het koor trouw, ondanks dat ze in Harmelen woont

Jan van Beek had geen bezwaar tegen dames in het koor, zoals blijkt uit het feit dat Fien Kwakkenbos zich aansloot bij het koor en later zijn vrouw werd. Fien, alt en voormalig voorzitter, maakt nu de koorprogramma’s en onderhoudt daarvoor nauw contact met het pastorale team en de dirigent.

Wil Schalkwijk werd op latere leeftijd lid en was verrast toen bleek dat ze al 25 jaar deel uitmaakte van het koor. Ze is een stille kracht en als sopraan zeer waardevol. Anne-Marijke Verschoor sloot zich, toen ze meer tijd kon maken, aan bij het koor. Zij is behalve sopraan ook lector. Ook zij was verrast “met haar jubileum.

Naast onze jubilarissen willen we zeker de overige koorleden niet vergeten. Een aantal zongen al jaren bij het rouw- en trouwkoor voordat ze officieel lid werden. Hoewel we geen exacte cijfers hebben, weten we dat ze belangrijk en onmisbaar zijn voor ons koor. Wij hopen dat ze ons koor nog vele jaren zullen blijven steunen

Op zaterdag 5 oktober om 19.00 uur vieren we dit tijdens een feestelijke eucharistieviering. Pastor Huub Spaan gaat voor. Iedereen is van harte uitgenodigd. Na het einde is er een kopje koffie in de kerk, gevolgd door een samenzijn van koorleden en genodigden in het parochiecentrum.

Joop Vernooij,  voorzitter Hippolytuskoor

Andere berichten