Over de parochie

De R.K. Parochie Pax Christi wordt gevormd door vier geloofsgemeenschappen met elk een heel eigen karakter. Deze diversiteit biedt ruime mogelijkheden om Gods droom waar te maken. Een wereld waarin iedereen tot zijn/ haar recht komt, gezien wordt en geliefd is, en leeft met zorg voor de Schepping. Met vallen en opstaan draagt ieder van ons daar een steentje aan bij. Doe je mee?

Ons beleidsplan

In ons beleidsplan voor de komende jaren heeft de parochie zich uitgesproken zowel uitdagend als realistisch te willen zijn. Wij erkennen de situatie in de wereld en in de kerk waarin we leven. Een situatie waarin veel niet meer bij het oude vertrouwde kan blijven. De vragen en problemen waarvoor we gesteld staan, zijn daarvoor te groot. We moeten dus verder. We trekken door een onbekend land. Maar we laten ons daarbij leiden door de God die zich aan Mozes heeft laten kennen als ‘Ik ben er’. Hoe kunnen wij ons door die God laten inspireren om mensen te worden naar Diens beeld en gelijkenis? Hoe kunnen wij ‘er zijn’ voor onszelf, elkaar, onze omgeving, en zo helpen God aanwezig te stellen in onze wereld? We doen daartoe bescheiden voorstellen. Lees daarvoor: Om te worden als God: Ik ben er.

“Om te worden als God: Ik ben er”

Ons centraal secretariaat

Weet ons secretariaat te vinden.

Ons parochiebestuur

Weet onze bestuursleden te vinden.

Mocht het nodig zijn, weet onze vertrouwenspersoon te vinden.