Priesterwijding

De Wijding is een sacrament voor hen die geroepen zijn om hun leven in dienst van God en de Kerk te stellen als diaken, priester of bisschop. Dit sacrament markeert een levenslange toewijding aan het dienen van God en de gemeenschap.

Voor wie is het?

Mannen die geroepen zijn tot het diakenschap of priesterschap kunnen na een theologische opleiding en vormingstraject de Wijding ontvangen. Voor vrouwen en mannen zijn er ook andere mogelijkheden om hun roeping binnen de Kerk te vervullen, zoals geestelijke verzorging of pastoraal werk.

Wat gebeurt er?

De Wijding wordt toegediend door handoplegging en gebed tijdens een plechtige viering, geleid door de bisschop. Dit sacrament kan door iedereen worden bijgewoond.

Aanmelden

Voor een theologische opleiding of verkenning van je roeping kun je je aanmelden bij het bisdom of een relevante opleiding. Spreek gerust een van de pastores aan voor meer informatie.