Two Gold-colored Wedding Bands on Book Page

Huwelijk

Het sacrament van het huwelijk is een bezegeling van de liefde tussen man en vrouw in het bijzijn van God. In de Katholieke Kerk wordt het huwelijk gezien als een sacramentele verbintenis waarin je vraagt om Gods zegen en aanwezigheid in je relatie.

Voor wie is het?

Het huwelijkssacrament is voor katholiek gedoopte mannen en vrouwen. Wanneer een van beiden niet katholiek is, kan er alsnog een kerkelijke huwelijkssluiting plaatsvinden, afhankelijk van de omstandigheden.

Wat gebeurt er?

Toekomstige bruidsparen worden voorbereid op het kerkelijk huwelijk in drie gesprekken onder leiding van de priester. Tijdens deze gesprekken worden thema’s zoals ontmoeting, huwelijk en geloof besproken.

Aanmelden

Wil je in de kerk trouwen? Vul dan het onderstaande formulier in of neem contact op met het centraal secretariaat om de nodige voorbereidingen te treffen.