Zin in Film – Bread and Roses

16 december 2024, 19:30 uur
Locatie: Ontmoetingskerk

Duitsland/ Spanje/ Verenigd Koninkrijk/ Tsjechië/ Frankrijk/ Zwitserland/ Italië 2000. 110 minuten. Drama van Ken Loach. Met o.a. Pilar Padilla, Adrien Brody, Elpidia Carrillo en George Lopez.

Maya en Rosa zijn twee zussen uit Mexico die in Los Angeles wonen. Ze werken samen als schoonmaaksters in een kantorencomplex in het stadscentrum. Hun leven verandert drastisch wanneer ze per toeval de linkse activist Sam ontmoeten. Geïnspireerd door zijn verhalen starten de zussen een actie tegen hun bazen om voor hun eigen rechten op te komen.

“De ‘sociale realist’ Ken Loach is beroemd om zijn politieke films waarin hij het opneemt voor de armen en onderdrukten.” (VPRO)

Zin in een goede film?

Geïnteresseerd hoe mensen –waar en hoe dan ook –  ‘zin’ proberen te geven aan hun bestaan? In ‘ZIN IN FILM’ worden films met artistieke en spirituele diepgang vertoond.

De cyclus heet “Zin in Film”, want deze bijzondere films laten je kijken naar het leven en zetten je aan tot nadenken. Ze gaan over hoe mensen, waar ter wereld ook, leven in vreugde en verdriet, waar ze voor gaan,  hoe ze omgaan met een crisis, hoe ze geloven of niet geloven, soms de zin van hun leven op het spoor komen. De films nodigen uit tot contact met jezelf en met anderen. Daarom is na afloop gelegenheid om  je reacties te delen.

Entree € 5,00 per persoon per avond.
Alle films worden vertoond op groot scherm, met Nederlandse ondertiteling.
Begeleiding: Jos van Hulsen.
Zin in Film is een initiatief van Pax Christiparochie Kamerik, Meije-Zegveld, Oudewater en Woerden, m.m.v. Protestantse Gemeente Oudewater.

De Ontmoetingskerk, Westsingel 2, Oudewater.
Noodzaak om vooraf aan te melden: jannieboing@kaijen.net