Financiën binnen de parochie

Om als parochie samen te kunnen komen en onze missie voort te zetten, zijn er voldoende financiële middelen nodig. Deze middelen zijn essentieel voor het ondersteunen van ons pastorale team, het onderhoud en de verlichting van onze kerkgebouwen, en het mogelijk maken van wekelijkse vieringen en sacramenten. Daarnaast zijn er materialen en ondersteuning nodig voor de diverse werkgroepen, evenals communicatiemiddelen zoals ons parochiemagazine, de website, en de Pax Christi App. Ook de secretariaten hebben kantoorbenodigdheden zoals telefoons en computers om hun werk goed te kunnen doen.

Onze geloofsgemeenschap is afhankelijk van de financiële steun van parochianen om deze kosten te dekken. De belangrijkste bronnen van inkomsten zijn:

• Kerkbijdrage (jaarlijkse actie Kerkbalans)
  • Collectes
  • Misintenties
  • Offerblokken en kaarsen
  • Huuropbrengsten van kerk, zaal of gebouwen
  • Nalatenschappen
  • Giften
  • Grafrechten
  • Vergoedingen bij uitvaarten en huwelijken

Het parochiebestuur, in samenwerking met de vier geloofsgemeenschappen, heeft de belangrijke taak om de inkomsten en uitgaven goed op elkaar af te stemmen. Voor de financiële gezondheid van onze parochie is de steun van elke parochiaan essentieel. Elke geloofsgemeenschap draagt verantwoordelijkheid voor een gezonde financiële huishouding en levert zo haar bijdrage aan de gezamenlijke kosten van de parochie.

Dankzij de voortdurende steun van onze parochianen slagen we er elk jaar in om de balans tussen kosten en inkomsten in evenwicht te houden, wat in deze tijd een bijzondere prestatie is. Wij vertrouwen erop dat u als parochiaan uw verantwoordelijkheid blijft nemen en uw steentje bijdraagt aan het welzijn van onze parochie. Onze oprechte dank hiervoor.

Bankgegevens voor Kerkbijdrage en Misintenties:

• Meije
    • Kerkbijdrage: NL20 RABO 0341 9019 97
    • Misintenties: NL20 RABO 0341 9019 97
  • Kamerik
    • Kerkbijdrage: NL47 RABO 0331 1024 04
    • Misintenties: NL36 RABO 0331 1001 77
  • Oudewater
    • Kerkbijdrage: NL83 RABO 0141 0055 21
    • Misintenties: NL11 RABO 0141 0026 46
  • Woerden
    • Kerkbijdrage: NL10 INGB 0001 8565 17
    • Misintenties: NL72 INGB 0000 0968 88

Uw bijdrage maakt het mogelijk om onze parochie levendig en vitaal te houden. Hartelijk dank voor uw steun!