OLV Geboortekerk

Meije Zegveld

De Onze Lieve Vrouw Geboorte Kerk, gelegen aan de Meije 137 in Bodegraven, is een historisch kerkgebouw dat dateert uit 1873. Deze prachtige kerk, die bekend staat om het indrukwekkende Maarschalkerweerd-orgel uit de late 19e eeuw, is het hart van een hechte en actieve geloofsgemeenschap binnen de Parochie Pax Christi.

Onze kerk is een plek van rust en bezinning, vooral populair in de zomermaanden wanneer de deuren dagelijks openstaan voor bezoekers. Dankzij de idyllische ligging aan de schilderachtige Meije-route, trekken we jaarlijks vele toeristen en pelgrims aan. Uit ons gastenboek blijkt dat velen genieten van de serene sfeer en de mogelijkheid om een moment van reflectie te vinden.

Pastoraatsgroep Meije-Zegveld

Sinds 2000 is de pastoraatsgroep een centraal onderdeel van onze geloofsgemeenschap. Deze groep, benoemd door de Bisschop, speelt een cruciale rol in het pastorale werk, waaronder diaconie, catechese, en liturgie. Als brug tussen de pastores en de gemeenschap, zijn zij het herkenbare gezicht voor vele parochianen. De pastoraatsgroep werkt nauw samen met vrijwilligers om vanuit het Evangelie dienstbaar te zijn aan de hele gemeenschap.

De pastoraatsgroep Meije-Zegveld bestaat uit de volgende leden:

• Voorzitter/Kerkopbouw: Dhr. Mike Voorend – 06-5766 6416
  • Leren: Mw. Irma Spruit – 06-3383 6810
  • Vieren: Mw. Aniek van der Burg – 06-4882 9274
  • Dienen: [Vacature]
  • Pastoraal Team: Pastor Mw. Janneke Stam – 0348-203 012
  • Lid: Mw. Marga Schouten – 0172-685 531

Voor jongeren in Meije-Zegveld is er “De Club,” een speciale groep voor jongere parochianen.

Locatieraad Meije-Zegveld

De locatieraad ondersteunt het dagelijkse functioneren van onze geloofsgemeenschap. Ze beheren de kerkgebouwen, terreinen, en het kerkhof, en zorgen voor een gezond financieel beleid.

De locatieraad bestaat uit de volgende personen:

• Voorzitter: Dhr. Ike Bos – 0172-685 754
  • Secretaris: Mw. Rosita Spruit-Zandvliet – 06-4654 6572
  • Penningmeester: Mw. Tina Dijkshoorn – 06-1078 0179
  • Lid: Dhr. Joep Nollet – 0348-691 212

Parochiële Caritas Instelling (P.C.I.) OLV Geboorte

Onze P.C.I. heeft een ANBI-status en zet zich in voor caritatieve doeleinden binnen de gemeenschap. Het bestuur bestaat uit drie leden: een voorzitter, een secretaris, en een penningmeester. Zij worden benoemd door de Bisschop en dragen zorg voor de financiële steun aan hulpbehoevenden.

Postadres: Meije 137, 2411 PN Bodegraven
RSIN/fiscaal nummer: 82412963

Bezoek Onze Lieve Vrouw Geboorte Kerk

Of u nu op zoek bent naar een plek van rust tijdens uw fietstocht langs de Meije, of geïnteresseerd bent in het rijke katholieke erfgoed van onze gemeenschap, de Onze Lieve Vrouw Geboorte Kerk verwelkomt u met open armen. Kom en ontdek de schoonheid van ons historisch kerkgebouw en ervaar de warme gastvrijheid van onze geloofsgemeenschap.