Zin in Film – Past Lives

28 oktober 2024, 19:30 uur
Locatie: Ontmoetingskerk

Verenigde Staten/​Zuid-Korea 2023. Drama van Celine Song. 107 minuten. Met o.a. Greta Lee, Teo Yoo, John Magaro, Moon Seung-ah en Leem Seung-min.

Nora en Hae Sung, twee diep verbonden jeugdvrienden, worden uit elkaar gerukt als Nora haar familie vanuit Zuid-Korea naar Canada emigreert. Twaalf jaar later studeert Nora in New York en hervinden de twee elkaar via internet. Ze fantaseren over een wederzien, maar de afstand doet het contact verwateren. Nog eens twaalf jaar later is Nora inmiddels getrouwd en wordt ze tijdens een allesbepalende week herenigd met haar jeugdliefde, als hij haar opzoekt in New York.

“In haar betoverende debuut ‘Past Lives’ balanceert Celine Song knap tussen lotsbestemming en toeval.” (de Volkskrant)

Zin in een goede film?

Geïnteresseerd hoe mensen –waar en hoe dan ook –  ‘zin’ proberen te geven aan hun bestaan? In ‘ZIN IN FILM’ worden films met artistieke en spirituele diepgang vertoond.

De cyclus heet “Zin in Film”, want deze bijzondere films laten je kijken naar het leven en zetten je aan tot nadenken. Ze gaan over hoe mensen, waar ter wereld ook, leven in vreugde en verdriet, waar ze voor gaan,  hoe ze omgaan met een crisis, hoe ze geloven of niet geloven, soms de zin van hun leven op het spoor komen. De films nodigen uit tot contact met jezelf en met anderen. Daarom is na afloop gelegenheid om  je reacties te delen.

Entree € 5,00 per persoon per avond.
Alle films worden vertoond op groot scherm, met Nederlandse ondertiteling.
Begeleiding: Jos van Hulsen.
Zin in Film is een initiatief van Pax Christiparochie Kamerik, Meije-Zegveld, Oudewater en Woerden, m.m.v. Protestantse Gemeente Oudewater.

De Ontmoetingskerk, Westsingel 2, Oudewater.
Noodzaak om vooraf aan te melden: jannieboing@kaijen.net