Allerzielen in het licht

2 november 2024, 19:00 uur

Zaterdag 2 november 2024 vanaf 19 uur ben je van harte welkom op het kerkhof aan de Waardsedijk 211 te Oudewater.

Onze dierbare overledenen hebben een permanente plek in ons hart. We koesteren de herinneringen aan hen. Dat doen we het hele jaar door, maar Allerzielen is een dag waarop we de overledenen nog eens in het bijzonder willen herdenken.

De begraafplaats zal tijdens deze avond sfeervol verlicht zijn en er is in de kapel een stilte ruimte met de mogelijkheid om een brief te schrijven aan een dierbare overledene. Deze brief kun je na het schrijven zelf buiten in een vuurschaal verbranden of in de gedenkmuur achter laten. Gedurende de avond zullen alle brieven uit de gedenkmuur worden verbrand als symbolisch teken van het laten opstijgen van de gebeden.
Er is ook de mogelijkheid om bloembollen te poten, deze zullen in het voorjaar opkomen en prachtig gaan bloeien.
Op het houten hart kunnen de namen van de overledenen of een korte tekst opgeschreven worden. Dit hart wordt aan het einde van de avond in de kapel gezet en volgend jaar weer overgeschilderd en opnieuw gebruikt. De namen en teksten gaan dus niet verloren en juist de namen van mensen die elders begraven of gecremeerd zijn, zullen op deze manier ook dichtbij blijven.
Op het kerkhof is een grote tent waar je even kunt zitten met een kop koffie, thee, limonade of bisschopswijn om met elkaar herinneringen te delen.